Advent nas pripravlja na pravi Božič_L’Avvento ci prepara al vero Natale

Pandemija novega koronavirusa bo zaznamovala tudi novo cerkveno leto in priprave na letošnji Božič, ki jih začenjamo s praznovanjem prve adventne nedelje, 29. novembra. Papež Frančišek je poudaril, da je Advent namenjen očiščenju upanja, namenjen je pripravi na dokončno srečanje z Gospodom, »kajti tisti Gospod, ki je prišel, se bo vrnil, vrnil se bo! Vrnil se bo in nas vprašal: Kako je šlo tvoje življenje? To bo osebno srečanje. Zato moramo očistiti upanje.« Prav gotovo bo letošnji predbožični čas potekal bolj v intimnosti družine, brez navadnega razkosja in nakupovalne mrzlice, ki jo je v našem svetu uvedel konsumistični način življenja. Ampak, opozarja sveti oče, »ne pozabimo, da se ni rodilo božično drevo, ki je sicer lepo znamenje, ampak se je rodil Jezus Kristus. Rodil se je Gospod, rodil se je Odrešenik, ki je prišel, da bi nas rešil. Vedno smo v nevarnosti, v sebi imamo vedno skušnjavo, da bi Božič naredili posveten. Ko praznovanje ni več kontemplacija – ko ni več družinski praznik z Jezusom v središču, se začne posvetno praznovanje: nakupovanja, darila, to in ono. Gospod pa ostane pozabljen. Tudi v našem življenju – res je, rodil se je v Betlehemu, ampak … Advent je namenjen očiščenju spomina te razsežnosti.« Znamenje zunanje priprave na Božič je adventni venec. Tradicionalno se pri nas v cerkvah in po domovih pripravljajo adventni venci s štirimi svečami. Naraščanje luči simbolizira rast dobrega v življenju. Adventni venec je iz rastlinja spleten venec s štirimi svečami, ki ponazarjajo štiri adventne nedelje. Kot okras in liturgični simbol adventnega časa, prevzet od germanskih narodov, se je med Slovenci uveljavil v osemdesetih letih 20. stoletja.  Sveče se prižigajo tako, da se na prvo adventno nedeljo prižge prvo, na drugo adventno nedeljo poleg prve tudi drugo – in tako naprej do četrte adventne nedelje, kar pomeni, da je v času, ko se bližamo rojstvu Jezusa Kristusa, v prostoru vedno več svetlobe. V duhovnem smislu to pomeni, čim bliže smo Bogu, tem več je svetlobe tudi v naših življenjih.Družinski adventni venček je dobro postaviti na vidno mesto, na primer na sredino družinske mize. Ob prižiganju svečk (če ne vsakodnevno pa vsaj ob sobotah zvečer), družina skupaj zmoli. Obstaja posebna molitev: »Gospod, zbrali smo se okrog venčka, kroga edinosti in ljubezni. Ko prižigamo prvo (drugo, tretjo ali zadnjo) svečko, te prosimo, pomagaj nam, da se bomo vedno zavedali, da si Ti Luč sveta. Sveti na našo temo in preženi naše strahove. Ko se pripravljamo na praznovanje tvojega rojstva med nami, te prosimo, pokaži nam pot upanja. Gospod Jezus, to te prosimo.« V nekaterih predelih Benečije je lepa adventna navadaDevetica božična, ki pa letos ne bo izvedljiva v tradicionalni obliki. Lahko pa jo molijo doma, v družinskem krogu, seveda od 15. do 23. decembra.

Il periodo dei preparativi spirituali e devozionali al Natale inizia con la prima domenica d’Avvento, quest’anno il 29 novembre, e si conclude nella settimana successiva alla quarta domenica d’Avvento, nella Vigilia di Natale, il 24 dicembre. Col periodo d’Avvento la Chiesa cattolica inizia un nuovo anno liturgico e a prepararsi al Natale. Il termine latino adventus significa venuta. Il Signore è giunto due volte. La prima nel mondo come essere umano, nato dalla Vergine Maria; la seconda è attesa nel giorno del giudizio. I cristiani credono nella venuta invisibile del Signore nel cuore dell’uomo per opera dello Spirito Santo ovvero nella presenza segreta di Dio nel cuore di ogni uomo. Il periodo d’Avvento ha un duplice carattere: è tempo di preparazione alla Natività di Gesù, il 25 dicembre; al tempo stesso ci ricorda l’attesa della seconda venuta di Cristo, alla fine dei tempi. Un segno esteriore della preparazione al Natale è la corona dell’Avvento. Da noi è tradizione prepararne per le case e le chiese, con quattro candele. L’aumentare della luce simbolifica l’aumentare del bene nella vita. Fissate su una corona di elementi vegetali, le quattro candele richiamano le quattro domeniche d’Avvento. L’uso è mutuato dai popoli germanici. In Slovenia ha preso piede negli anni ’80 del XX secolo. Nelle chiese è sistemato nei presbiteri, in posizione visibile. La sua forma rotonda richiama la perfezione e l’eternità. I rami sempreverdi ci parlano della vita, di Gesù Cristo che giunge tra noi. Il colore viola rappresenta la speranza che l’oscurità sarà vinta. Le quattro candele, solo di colore viola o bianco, rappresentano quattro momenti salienti (la creazione, la venuta come uomo, la redenzione e la fine del mondo); i quattro punti cardinali (nord, sud, est e ovest), che ci parlano dell’universalità di Cristo fatto uomo per il mondo e tutto il genere umano; rappresentano le quattro stagioni, rimandando all’importanza della nascità del Cristo per tutte le ere della storia; rappresentano la vita umana; la candela accesa (alla nascita) si fa sempre più piccola, ricordandoci l’avvicinarsi della fine della vita e la caducità terrena. Avvicinandoci alla nascita di Gesù c’è sempre più luce; allo stesso modo, anche avvicinandoci sempre più a Dio.

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