Nov prometni režim in brezplačna avtobusna linija čez prelaz Vršič

S 15. junijem bo na prelazu Vršič pričel veljati prenovljen prometni režim, katerega glavni namen je umirjanje prometa v občutljivem alpskem okolju. Pomemben del ukrepov, ki jih uvajata Ministrstvo za infrastrukturo in Direkcija RS, predstavlja uvedba brezplačnega javnega avtobusnega prevoza čez prelaz v času turistične sezone. Avtobusna linija bo omogočala dvosmerni prevoz čez prelaz in povezovala Kranjsko Goro in Bovec. Obratovala bo od 1. junija do 30. septembra 2026, med 26. junijem in 31. avgustom pa bo zagotovljena okrepljena frekvenca voženj.
Sistem zapornic bo v letošnji sezoni deloval po prilagojenem režimu, ki bo omogočal brezplačen in časovno neomejen tranzitni promet, zapornice pa bodo namenjene predvsem usmerjanju voznikov in nadzoru prometa.
Omogočen bo dostop do urejenih parkirišč, medtem ko parkiranje na samem vrhu prelaza še ne bo možno. Zaradi dolge zime ter nedovoljenega parkiranja vozil, ki otežuje izvajanje del, parkirišča na vrhu prelaza do začetka poletne sezone namreč še ne bodo dokončana.
Pristojni obiskovalce in planince pozivajo, naj vozila pustijo v dolini ter za dostop do prelaza uporabijo brezplačni avtobusni prevoz. S tem bodo prispevali k večji prometni varnosti, hitrejšemu zaključku gradbenih del in ohranjanju narave Triglavskega narodnega parka.
Dal 15 giugno entrerà in vigore sul passo del Vršič (Passo della Moistrocca) un nuovo regime della viabilità, il cui obiettivo principale è quello di ridurre e regolare il traffico in un ambiente alpino particolarmente frequentato.
Tra le principali novità introdotte dalla Direzione della Repubblica di Slovenia per le Infrastrutture, vi è l’attivazione di un servizio gratuito di trasporto pubblico attraverso il passo durante la stagione turistica. La linea di autobus collegherà in entrambe le direzioni Kranjska Gora e Bovec e sarà operativa dal 1 giugno al 30 settembre 2026. Nel periodo compreso tra il 26 giugno e il 31 agosto sarà inoltre incrementato il numero delle corse (autobus).
Durante la stagione estiva il sistema a sbarre funzionerà in due modi, consentirà il transito gratuito e senza limiti di tempo e indirizzeranno i veicoli e di controllo del traffico.
Sarà possibile accedere ai parcheggi, tranne quelli sulla sommità del passo. A causa del lungo inverno e dei problemi legati al traffico, i parcheggi previsti in cima al Vršič non saranno completati entro l’inizio della stagione estiva.
Le autorità invitano i visitatori ed escursionisti a lasciare i propri veicoli a valle e a utilizzare il servizio gratuito di autobus per raggiungere il passo. In questo modo sarà possibile contribuire a una maggiore sicurezza del traffico, favorire la conclusione dei lavori e tutelare l’ambiente naturale del Parco nazionale del Triglav.
Traduzione: D. D.









